SLIMPOSEBETENNELSE

HVA ER SLIMPOSEBETENNELSE?

Slimposebetennelse (olecranon bursitt) er en betennelse i en slimpose på utsiden/baksiden av albuen. Raskt etter betennelsen oppstår hevelse som gir trykk og sprengfølelse.

Albue artrose.png
Tennisalbue.png

• Nedsatt styrke og bevegelighet

• Verkende smerter ved berøring

• Hevelse

• Rødhet

• Hevelse (støt, slag)

• Vedvarende irritasjon

• Bakterieinfeksjon

• Kronisk overbelastning

BEHANDLING AV SLIMPOSEBETENNELSE

Fysioterapi

Behandling med fysioterapi fokuserer på å avlaste albuen. Vår dyktige fysioterapeut, Robert Dyvik, vil skreddersy et program med øvelser som kan bedre funksjonen din i albuen. Dersom det er behov vil han også smøre en antiinflammatorisk gel på albuen.

Tennisalbue fysioterapi .png
Tennisalbue injeksjon.png

Vi anbefaler kortisoninjeksjonen som sprøytes direkte inn på det smertefulle området i albuen. Injeksjonen er smertestillende og betennelsesdempende. .

Ved gjentatte betennelser eller bakterieinfeksjon er det aktuelt med kirurgisk fjerning av slimposen.

Operasjonen foregår med lokalbedøvelse, og utføres av vår dyktige skulder- og albuekirurg, Dr. Hjortur Brynjolfsson.

Skulder kikkhull.png