Rotator Cuff Ruptur Seneskade/senebetennelse

Rotator Cuff Ruptur

skader i skuldersener

Rundt skulderleddet finnes det fire muskler som kommer fra skulderbladet og danner en senemansjett som fester seg på overamen. Disse fire musklene styrer bevegelsen i skulderleddet og er utsatt for skader ved fall eller kraftig drag i armen. Med alderen er det ikke uvanlig at senene blir svakere, og rift i senen kan derfor forekomme uten skade.

• Smerter i skulderen og overarmen

• Kraft- og funksjonssvikt

• Slitasje av senevevet over tid

• Langvarig overbelastning av tunge løft

• Fall eller ulykke

BEHANDLING AV SKADER I SKULDERSENER

Fysioterapi

Vår dyktige fysioterapeut har spesial kompetanse innen behandling av skader i skuldersener (cuffruptur). Han vil skreddersy et individuelt tilpasset program med øvelser som vil hjelpe med å redusere smerter og øke bevegelighet i skulderen din.

injeksjonsbehandling av skulderartrose:

Vi tilbyr 2 typer injeksjonsbehandling mot skulderartrose:

1. P-R-P (Blodplaterikt plasma) behandling: Vi har god erfaring med P-R-P behandling for artrose. Dersom du har mild til moderat artrose, får man god effekt og smertelindring med P-R-P behandling. Uttalt artrose er det bedre resultater med fysioterapi eller kirurgi. Forventet effekt av PRP er 4-8 uker etter injeksjon.

2. Hyaluronsyre injeksjon: Hyaluronsyre er et naturlig smøremiddel i menneskekroppen. Injeksjonen hjelper med å forbedre leddfunksjonen og øke støtdempingen i leddene.